راهنمای خرید کنسول پلی استیشن 4 و معرفی مدل های پی اس فور

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

همه چیز درباره کنسول و بازی های روز جهان در این بلاگ نوشته می شود.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
gamer
16:2
دو شنبه 11 بهمن 1400

کنسول بازی یا همان پلی استیشن یکی از سرگرم کننده های بسیار عالی کودکان و تا افراد سن بالا است. که با انواع قیمت های مختلف در بازار عرضه می شوند. که مدل های کنسول بازی 1 ، 2 ، 3 ، 4 اسلیم و پرو و مدل 5 در فعل حاضر علاقه مندان زیادی دارند. در سایت کافه راهنما سعی در این می شود که جدیدترین و بهترین پلی استیشن xbox و ps4 برای خریداران پیشنهاد داده می شوند.

معرفی مدل های پی اس 4

پلی استیشن 4 با پشت سر گذاشتن زمان زیادی از عرضه خود، اکنون پرفروش ترین کنسول نسل هشتمی محسوب می شود. این کنسول نخستین بار در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی  که در شهر نیویورک برگزار شده بود معرفی شد. تنها چند سال پس از عرضه نسل اولیه PS4 شاهد معرفی نسخه های بعدی این کنسول قدرتمند به بازار یعنی PS4 Slim و PS4 Pro بودیم که هر کدام انتقابی را در صنعت کنسول های بازی به وجود آوردند. از این رو در مقاله راهنمای خرید پلی استیشن 4، تصمیم گرفتیم ابتدا در مورد نسخه های مختلف این کنسول دوست داشتنی صحبت کنیم، سپس تفاوت ریجن های (ناحیه بندی دستگاه‌ ها و کالاهای دیجیتال) پلی استیشن 4 را مورد بررسی قرار دهیم.

 کنسول بازی سونی معرفی مدل Playstation 4 Slim کد Region 2 CUH-2216B

 

نقاط قوت مزیت پلی استیشن :

    ظاهر خوب
    سیستم قوی
    ظرافت

نقاط ضعف معایب :

    خروجی صدا ندارد
    نداشتن کارت خوان

مشخصات :

    دارای هارد دیسک ، ظرفیت هارد دیسک1 ترابایت
    خروجی تصویر HDMI 1080p
    شبکه بی سیم Wi-Fi دارد
    دارای بلوتوث
    همراه با پورت USB
    شامل شبکه Ethernet

کنسول پلی استیشن 4 پرو تنها PS4 جدیدی نبود که در سال 2016 منتشر شد. در سپتامبر ماه همان سال کمپانی سونی نسخه اریجینال این کنسول را با نسخه‌ای کوچکتر و ارزانتر جایگزین کرد که به شکل غیررسمی «پلی استیشن 4 اسلیم» نامیده شد.

در رابطه با فرق مدل های پلی استیشن 4 معمولی و اسلیم می‌توان گفت طراحی بدنه بیرونی نسخه اسلیم به واسطه دسترسی راحت‌تر به فن داخلی آن بهبود یافته و طول عمر این کنسول نیز بدین واسطه بیشتر از نسخه اصلی است. در واقع توصیه ما آن است که اگر به فکر طول عمر کنسول خود هستید پلی استیشن 4 اسلیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود.

معرفی پلی استیشن 4 (فت) – سری 10 ، 11 ، 12


کنسول پلی استشن 4 (فت)  | PS4 اولین بار با کد CUH 1000 نام گذاری شد که در واقع اولین کنسول های نسل هشتم شرکت سونی محسوب میشد برای شناخت بهتر از این کنسول به براق بودن بخش بالایی آن میتوان اشاره کرد که در تصویر زیر قابل مشاهده میباشد.


مزایا

    قیمت مناسب
    دکمه پاور و اجکت لمسی
    طراحی و بسته بندی زیبا

از مزایای کنسول پلی استیشن 4 فت سری 10 میتوان به فراوانی آن در بازار اشاره کرد که موجب قیمت مناسب آن نسب به سایر مدل های کنسول ps4 شده است .

لازم به ذکر است که تولید این مدل هم اکنون متوقف شده است و برای خرید باید بازار های دست دوم یا کارکرده (استوک) را بررسی کنید.

البته برای خرید کنسول های بازی دست دوم به شناخت و اطلاعت کافی نیاز دارید. برای مشاهده قیمت پلی استیشن 4 دست دوم کلیک کنید.

معایب

    صدای فن بالا
    نبودن نمونه آکبند

از معایب کنسول پلی استیشن 4 فت سری 10 میتوان به صدای بالای فن اشاره کرد که که البته این مشکل شامل برخی از دستگاه های این سری میشد که اکثر آن ها در بازی های با حجم بالا و سنگین مانند GOD of WAR  دچار صدای فن میشدند .

با این حال شرکت سونی کنسول پلی استیشن 4 سری CUH 1100 روانه بازار کرد که از تغییرات اعمال شده بر روی آن میتوان به سیستم فن جدید اشاره کرد که سبب میشد این دستگاه در هنگام استفاده کم تر دچار بالا رفتن صدای فن شود، ولی با این حال بازم این مشکل در برخی دستگاه های پلی استیشن 4 سری 11 نیز وجود داشت که البته استفاده از کلمه مشکل برای این موضوع کمی زیاده روی به شمار می آید که اکثرا موجب ایراد در سیستم دستگاه نمیشود.

مانند سری 10 ، تولید سری 11 نیز متوقف شده است و که یعنی شما اگر قصد خرید پلی استیشن 4 فت سری 11 را هم داشته باشد به ناچار باید در بازار های دست دوم دنبال این کنسول بگردید.

کنسول پلی استیشن 4 سری 10 و سری 11 از نظر ظاهری هیچ فرقی با هم ندارند و برای تشخیص مدل باید به شناسه ثبت شده بر روی خود دستگاه توجه کنید که در سری 10 و سری 11 زیر دستگاه ثبت شده است و به شکل CUH-XXXX میباشد .

معرفی پلی استیشن 4 پرو – سری 70 -71 – 72
خرید PS4 PRO

پلی استیشن 4 پرو و پلی استیشن 4 اسلیم هردو در یک زمان به بازار عرضه شدند . اولین سری پلی استیشن 4 پرو در سال 2016 با کد 70 نام گذازی شد و پس از آن هر در سال 2017 با کد 71 و سال 2018 و 2019 با کد 72 نام گذاری شد. این کنسول به شما قابلیت تجربه بازی  با کیفیت 4K را میدهد که البته برای این کار ابتدا باید تلویزیون با قابلیت 4K داشته باشید سری 70 و 71 دیگر به صورت آکبند وجود ندارند و اگر قصد خرید پلی استیشن 4 پرو به صورت آکبند را دارید باید سری 72 را خریداری کنید.

مزایا

    گرافیک بالا
    قدرت سخت افزاری بالا

معایب

    صدای فن بالا
    قیمت بالا

نتیجه گیری

در آخر باید گفت برای اینکه بازی های ps4 را تجربه کنید فرقی نمیکند شما کدام مدل یا سری را تهیه میکنید اما اگر قیمت برایتان مهم است کنسول پلی استیشن 4 فت ، اگر ظرافت برایتان اهمیت دارد کنسول پلی استیشن 4 اسلیم و اگر گرافیک بالا و قدرت برای شما ملاک خرید ps4 میباشد باید پلی استیشن 4 پرو تهیه فرمایید.
منبع: تکنوسان مگ



تعداد بازدید از این مطلب: 59
بازدید : 59

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود